Tuesday 20 November 2012

ALHAMDULILLAH DAN TAHNIAH...

Assalamualaikum....

Alhamdulillah dan Tahniah kepada para pelajar yang berjaya mendapat 5A, 4A dalam peperiksaan UPSR. Kami semua warga penduduk Taman Mergong Jaya Fasa 2 amat berbangga mempunyai anak-anak taman yang berjaya. Kejayaan di dunia telah kita perolehi maka marilah mencari kejayaan pula di Akhirat. " Wahai adik-adik ku sekelian kamu semua berjaya dengan cemerlang dalam peperiksaan tetapi biarlah kita juga berjaya dari segi akhlaknya, tingkah lakunya dan amalan ibadahnya.."
Seorang yang cemerlang adalah seorang yang berjaya dari semua aspek.

Pernah saya terdengar ramai ibu bapa akan marah anaknya bila tidak berjaya dalam peperiksaan..tetapi sedarkah kita kenapa kita tidak marah anak kita untuk solat dan sebagainya? Tuntutan manakah yang lebih penting? "Dunia adalah jambatan ke akhirat". Jadi Wahai ibu dan bapa sekalian sedarlah dan marilah kita membentuk kejayaan yang cemerlang kepada anak kita. Jadikan dan ajarkanlah anak-anak kita menjadi anak-anak yang soleh dan solehah.

Akhir kata, setiap usaha dan tawakkal insyallah akan mendapat ganjarannya selagi mana kita melaksanakan ibadah sebagai seorang islam. Kejayaan ini amatlah berharga dan akan dikongsi oleh semua warga penduduk. Tahniah sekali lagi... Insyallah kita akan cuba usulkan kepada pengerusi supaya ada bantuan atau tabung kasih sayang kepada para pelajar cemerlang dalam peperiksaan UPSR, PMR, SPM, STPM, STAM dan sebagainya.....

No comments:

Post a Comment